duminică, 18 mai 2008

Înviere şi izbăvire

Pe 30 august, eram în Deltă cu familia. Am trecut de localitatea Murighiol şi ne-am îndreptat spre Dunavăţ, la aproximativ 40 km de Tulcea.

Am încercat să căutăm un loc de cazare în zonă şi pentru aceasta am oprit la mai multe pensiuni, spre capătul satului respectiv.

Sunt în zonă 6-7 pensiuni, dar de la toate am primit acelaşi răspuns: Totul este ocupat.

Eram cu toţii trişti. Am întors maşina şi la ≈ 1 km de zona cu pensiunile respective, copii şi-au mai amintit că ar mai fi o posibilitate, şi anume, o pensiune pe care o trecusem cu vederea.

Iniţial nu ne-a trezit interesul, dar acum la întoarcere, neavând altă posibilitate, ne-am oprit şi acolo pentru a face o ultimă încercare.

Este vorba de pensiunea Solinia din localitatea Dunăvăţ, unde, spre bucuria noastră, am fost găzduiţi.

În noaptea de 30-31 august a fost o ploaie torenţială, cu rupere de nori şi descărcări electrice. Nu ştiu dacă în viaţa mea am auzit asemenea tunete sau am văzut asemenea fulgere. Deşi era ora 130 noaptea, cerul era aproape în permanenţă luminat de fulgere. A durat ≈ 30 de minute, poate chiar mai mult. După aceasta s-a auzit sirena maşinii de pompieri. Evident, fiind străini, la acea oră n-am ştiut ce se întâmplă.

Din cauza tunetelor, copii s-au trezit şi erau puţin speriaţi. Şi mie îmi era oarecum frică, dar trebuia să-mi ascund acest sentiment.

Am adormit puţin şi am avut un vis, care m-a încurajat. L-am visat pe Prea Fericitul Patriarh Teoctist, de curând adormit în Domnul, care mi-a zis: „De ce-ţi este frică, părinte? Ia citeşte ce scrie aici: «Hristos a înviat din morţi, cu moartea pe moarte călcând şi celor din morminte, viaţă dăruindu-le»”. M-am trezit cu o linişte deosebită în suflet.

A doua zi dimineaţă, pe la orele 830 am aflat că una din pensiunile respective arsese, pentru că a fost trăsnită noaptea. Puteam fi şi noi în ea, dar Dumnezeu n-a îngăduit să găsim în zonă locuri libere şi ne-a îndepărtat puţin de locul respectiv.

Aşa le dă Dumnezeu pe toate, spre binele nostru, chiar şi aparentele eşecuri. Toate au un înţeles tainic şi tocmai de aceea sfinţii mulţumeau lui Dumnezeu pentru toate.

Preot dr. Ioan Chirvasă

Niciun comentariu: