Floarea Sfintelor Patimi
Botaniştii Evului Mediu au văzut în această floare pe „regina florilor”, pentru perfecţiunea ei. Monardes – medic şi botanist spaniol – a semnalat că la o mai atentă observare a florii se pot vedea în ea toate semnele uneltelor cu care a fost chinuit Hristos. Ideea a fost preluată şi mai ales răspândită de iezuitul Ferrari în lucrarea De florum cultura, Roma, 1633, după care: „floarea este un miracol al tuturor timpurilor”, spune că „dragostea dumnezeiască a sădit în ea, cu mână proprie toate suferinţele lui Hristos: Caliciul exterior se prelungeşte în ghimpi ceea ce aminteşte de coroana de spini; nevinovăţia Mântuitorului este redată de culoarea albă a petalelor florii, coroana nectariferă, a laciniilor receptacului – redă îmbrăcămintea sfâşiată a lui Hristos; pistilul (stilul) , coloana din mijlocul florii, duce spre stâlpul pe care a fost legat şi biciuit Iisus; partea de sus, uşor umflată, verzuie, a stilului, aminteşte de buretele muiat în fiere; cele trei stigmate, reprezintă cele trei cuie, cele cinci prelungiri de la baza „buretelui” cele cinci răni; cârceii amintesc biciul; numai crucea nu este redată de această floare, căci gingaşa şi darnica natură n-a mai putut îndura culmea suferinţelor”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu